29 Kasım 2018 Perşembe

Learn Spanish, English and Turkish together...


spain ile ilgili görsel sonucu


1. Algunas frases básicas ( Bazi temel ifadeler)






¡Buenos días! 
Merhaba!/Günaydin!
Hello! / Good morning!
¡Buenas tardes! 
Tünaydin !
Good afternoon!
¡Buenas noches! 
Iyi aksamlar!/iyi geceler!
Good evening! / Good night!

¡Hola! / ¡Chao!
Selam!/Hosçakal!
Hi! / Bye!
Adiós. 
Hosçakal
Good bye.
Por favor. 
Lütfen
Please.

Hasta la vista / Hasta luego.  Görüsürüz/Sonra görüsürüz See you / See you later.
Hasta pronto. 
yakinda görüsürüz See you soon.
Hasta mañana.  yarin görüsürüz
See you tomorrow.

(Muchas) Gracias. 
çok tesekkürler
Thank you (very much).
De nada. birsey degil
You're welcome.
Bienvenidos hosgeldiniz Welcome

Lo siento üzgünüm
I'm sorry
Con permiso / Perdón afedersiniz
Excuse me / Pardon
¡Vamos! gidelim !
Let's go!

¿Cómo está usted?  nasilsiniz?
How are you? (formal)
¿Cómo estás?  nasilsiniz?
How are you? (informal)
¿Qué tal?  nasil gidiyor?
How's it going?

Bien / Muy bien  iyi/çok iyi
Good / Very good
Mal / Muy mal / Más o menos  kötü/çok kötü/asagi yukari
Bad / Very bad / OK
Sí / No evet/hayir Yes / No

¿Cómo se llama usted?  adiniz nedir?
What is your name? (formal)
¿Cómo te llamas?  adin ne?
What is your name? (informal)
Me llamo... 
ismim.. 
My name is...

Mucho gusto. / Encantado.
memnun oldum
Nice to meet you.
Igualmente. ayni sekilde Same here.
Señor / Señora / Señorita  bay/bayan/genç kiz
Mister / Mrs. / Miss

¿De dónde es usted?  nerelisiniz?
Where are you from? (formal)
¿De dónde eres?  nerelisin?
Where are you from? (informal)
Yo soy de... 
ben ….danim(türkiye,almanya)
I'm from...

¿Cuántos años tiene usted?  kaç yasindasiniz?  
How old are you? (formal)
¿Cuántos años tienes?  kaç yasindasin?
How old are you? (informal)
Yo tengo _____ años.  ben ….yasindayim  
I am _____ years old.

¿Habla usted español? ispanyolca konusur musunuz? Do you speak Spanish? (formal)
¿Hablas ingles? ingilizce konusur musun?
Do you speak English? (informal)
(No) Hablo...
konusmam
I (don't) speak...
¿Entiende usted? / ¿Entiendes? anliyor musunuz?
Do you understand? (formal / informal)
(No) Entiendo.
hayir, anlamiyorum I (don't) understand.
Yo (no lo) se. bilmiyorum,anlamiyorum.
I (don't) know.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder